Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes social media

Jak korzystać z social media?

Data publikacji 24 stycznia 2023

Udostępnij to na Facebooku! Widziałeś te zdjęcia na Instagramie!? Ile razy słyszeliśmy takie zwroty bądź pytania? Podczas wykonywania pracy, czy w trakcie codziennych rozmów ze znajomymi? Założę się, że wielokrotnie! I nie ma czemu się dziwić, bo social media od parunastu lat stanowią jedno z najważniejszych źródeł do przekazywania i pozyskiwania informacji. Czym jednak są te social media? Jak się w nich poruszać? Jak z nich korzystać?  

Social media albo jak kto woli, po polsku – media społecznościowe to strony internetowe, platformy komunikacyjne bądź aplikacje, które umożliwiają użytkownikom łatwe i szybkie dzielenie się swoimi poglądami, pomysłami, odczuciami z ludźmi z całego świata. Dzięki swojemu zasięgowi oraz ogólnodostępności stanowią obecnie najważniejsze narzędzie komunikacji, w którym to za pośrednictwem komputera lub telefonu komórkowego możemy nawiązywać nowe relacje, jak i utrzymywać dotychczasowe.  

Do najważniejszych mediów społecznościowych możemy zaliczyć Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube czy też Linkedin, a ostatnio prawdziwym hitem stał się Tik-Tok. Wymienione platformy służą nie tylko do prowadzenia rozmów, ale również do udostępniania zdjęć, filmów, grafik. Umożliwiają również budowanie społeczności fanów, klientów, wstawiania recenzji. Oprócz swojej funkcji komunikacyjnej bądź informacyjnej media społecznościowe pełnią również istotną funkcję reklamową. 

Social media a sprzedaż

Dzięki swojej dostępności social media stanowią skuteczne narzędzie reklamy. Pozwalają one budować pozytywny wizerunek marki i wzmacniać ją wśród użytkowników. Dzięki temu zwiększa się świadomość oferowanego produktu oraz baza potencjalnych klientów, a co za tym idzie, rośnie sprzedaż towarów. Odpowiednie wykorzystywanie zalet funkcjonowania w świecie mediów społecznościowych pozwala również lepiej rozumieć swoich odbiorców.

Niestety, ale w dobie dzisiejszego marketingu sama obecność w social mediach nie wystarczy. By w pełni wykorzystać możliwości, jakie dają użytkownikom media społecznościowe, należy wyjść poza zwykłe publikowanie treści. Należy skoncentrować się na korzyściach, jakie można dostarczyć klientom i odbiorcom. Dlatego tak ważna jest umiejętność odpowiedniego i w pełni profesjonalnego zarządzania mediami społecznościowymi. By osiągnąć zamierzony cel, można skorzystać z szeregu firm zarządzających mediami społecznościowymi, które oferują specjalistyczne usługi reklamowe w mediach społecznościowych oraz mają umiejętności i wiedzę niezbędną do zapewnienia sukcesu w social mediach. I choć outsourcing to dobry pomysł, to zastanów się, czy nie lepszą opcją jest zdobycie nowej wiedzy.

Naucz się

Spróbuj wykorzystać własne umiejętności, rozwiń je i podnieś swoje kompetencje poprzez udział w różnych szkoleniach social media, które poszerzą wiedzę oraz umożliwią zdobycie odpowiedniego doświadczenia w samodzielnym prowadzeniu profili w  mediach społecznościowych. Szkolenia pozwolą również na pozyskanie informacji związanych nie tylko z korzyściami, jakie niesie obecność w sieci, powiedzą także, jak korzystać z Linkedin, jak również zwrócą uwagę na zagrożenia takie jak ataki hakerskie, kradzież danych czy też szerzenie fałszywych informacji. 

Możliwości, jakie stwarzają w dzisiejszych czasach media społecznościowe, są wręcz nieograniczone. Dotyczy to zarówno ich wykorzystywania w życiu prywatnym, jak i również zawodowym. By jednak umiejętnie poruszać się w świecie wykreowanym przez użytkowników social media, najważniejsze jest poznanie zalet różnorakich platform oraz unikanie pułapek związanych z ich funkcjonowaniem. Jeśli uda się to wszystko opanować to sky is the limit.   

Redakcja dobre.edu.pl

Zespół miłośniczek mody, urody i zdrowia. Chętnie dzielimy się wszystkim co wiemy. Publikujemy też artykuły związane z biznesem i lifestyle.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?